MC-Centralen Örebro KK

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Användarens profilbild
Toolbox
VTX-Shopen
VTX-modell: vtx 1800 2002
Kontakt:

MC-Centralen Örebro KK

Inlägg av Toolbox »

Japp då var det Honda återförsäljare nr 2 som gått i backen :shock:
med andra ord så måste Honderna gå sönder för lite eller att det är skit bakom disken
Användarens profilbild
snake
Klubbmedlem
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Kontakt:

Re: MC-Centralen Örebro KK

Inlägg av snake »

Det är nog all sidoimport av utrustning och reservdelar som tar knäcken på dom. Svenska reservdelspriser är löjligt dyra.
Exempel:

Blinkerreglage VTX:
MC-varuhuset Stockholm, 1431 kr
Honda Directline USA, 479 kr.

En tredjedel av priset... Vem köper i Sverige om det skiljer flera hundra procent?
För många mellanhänder om du frågar mig. :x :? :cry:
Honda VTX 1800C -02
Excelsior Henderson Super-X -00
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Kontakt:

Inlägg av Nesse »

mm men sedan kanske det ligger i hur man bemöter kunderna också. När jag var in där i våras för att köpa olja fick jag en uppsträckning angående oljor, att jag sedan hade rätt gjorde ju inte saken bättre för förtroendet. Sedan säger samme säljare något om att det inte går bra att sälja Honda... vad han menade då fattar jag nu, men det är klart med den servicen och attityden. Ville köpa en oljefilterdragare också, men det fanns inte... det kanske var för jobbigt att fixa fram.

Sedan så kan man ju undra lite om vad han sålde egentligen, 10 mopeder per mc... och en mc har jag sett stående där sedan öppningen, en 80-tals 750... att man inte försöker bli av med gammalt, det måste ju kosta mer att ha den stående än att säka priset några tusingar... suck, ingen "business man" det där inte.
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Toolbox
VTX-Shopen
VTX-modell: vtx 1800 2002
Kontakt:

Inlägg av Toolbox »

haha :D

jag rinde till mc centralen för att köpa ett tändstift till 4hjulingen som dom var återförsäljare för
svaret jag fick var att komma in med stiftet och se om han eventuellt hade ett :shock:

tror ni att jag handla det av honom :?: :twisted: NOT

jag håller på att peppa JOE att han ska öppna en butik och bli återförsäljare till honda

//Toolbox
Skriv svar