Nytt Dunlop däck

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Janne5902

Nytt Dunlop däck

Inlägg av Janne5902 »

Hallå där alla vtx riders det här näst nyaste medlemen klubben och vill ge ett tips.
Dunlop har tagit fram ett nytt sorts däck som är glasfiberarmeringsförstärkt för att ge längre livslängd.
:D :D :D MVH janne5902
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
VTX-modell: VTX 1300, 2008

Re: Nytt Dunlop däck

Inlägg av Raffe Gbg »

Bara som ett litet tips så lovordas Metzeler och Avon på VTX-cafét i USA. Jag har bara åkt 1000 mil drygt på min vtx 1300 än så jag hoppas kunna åka minst en, kanske två säsonger till innan det är dags att halvsula.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Bobby
Klubbmedlem
VTX-modell: VTX 1300, -06

Inlägg av Bobby »

Raffe Gbg skrev:Bara som ett litet tips så lovordas Metzeler och Avon på VTX-cafét i USA. Jag har bara åkt 1000 mil drygt på min vtx 1300 än så jag hoppas kunna åka minst en, kanske två säsonger till innan det är dags att halvsula.
Även på VTXOA.com. Skälet till det är att Metzeler och Avon är mjukare så man får bättre grepp men oftast lite kortare livslängd. De sägs stöta undan vatten bättre också.
Jag slänger på ett bildäck som sägs vara bäst!! både för grepp och vattenavstötning 8)
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Janne5902

Inlägg av Janne5902 »

:lol:
Janne5902 skrev:Hallå där alla vtx riders det här näst nyaste medlemen klubben och vill ge ett tips.
Dunlop har tagit fram ett nytt sorts däck som är glasfiberarmeringsförstärkt för att ge längre livslängd.
:D :D :D MVH janne5902
Tack för svar,tips MVH janne5902.
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Kontakt:

Inlägg av Nesse »

ja tack för tipset, men jag väljer ett mjukare däck med bättre fäste denna gång...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Skriv svar