Dunlop har tagit fram ett nytt sorts däck som är glasfiberarmeringsförstärkt för att ge längre livslängd.
Nytt Dunlop däck
Moderator: Nesse
-
Janne5902
Nytt Dunlop däck
Hallå där alla vtx riders det här näst nyaste medlemen klubben och vill ge ett tips.
Dunlop har tagit fram ett nytt sorts däck som är glasfiberarmeringsförstärkt för att ge längre livslängd.
MVH janne5902
- Raffe Gbg
- Mästare
- VTX-modell: VTX 1300, 2008
Re: Nytt Dunlop däck
Bara som ett litet tips så lovordas Metzeler och Avon på VTX-cafét i USA. Jag har bara åkt 1000 mil drygt på min vtx 1300 än så jag hoppas kunna åka minst en, kanske två säsonger till innan det är dags att halvsula.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
"Det är mycket bättre att vara glad"
- Bobby
- Klubbmedlem
- VTX-modell: VTX 1300, -06
Även på VTXOA.com. Skälet till det är att Metzeler och Avon är mjukare så man får bättre grepp men oftast lite kortare livslängd. De sägs stöta undan vatten bättre också.Raffe Gbg skrev:Bara som ett litet tips så lovordas Metzeler och Avon på VTX-cafét i USA. Jag har bara åkt 1000 mil drygt på min vtx 1300 än så jag hoppas kunna åka minst en, kanske två säsonger till innan det är dags att halvsula.
Jag slänger på ett bildäck som sägs vara bäst!! både för grepp och vattenavstötning
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
-Toy Boy
-
Janne5902
Tack för svar,tips MVH janne5902.Janne5902 skrev:Hallå där alla vtx riders det här näst nyaste medlemen klubben och vill ge ett tips.
![]()
![]()
MVH janne5902
- Nesse
- Regionskontakt Örebro
- VTX-modell: VTX 1300, 2005
- Kontakt:
ja tack för tipset, men jag väljer ett mjukare däck med bättre fäste denna gång...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin