Test av Granucci seats

Ett forum för allt möjligt tekniksnack kring VTX 1300 och VTX 1800.

Moderator: Toolbox

Användarens profilbild
Joe
Adept
VTX-modell: VTX 1800

Test av Granucci seats

Inlägg av Joe »

Hej på Er!
Har införskaffat en ny sadel av märket Granucci genom Custombike Woodhill. Min tanke är att jag ska utföra en test av denna Granucci sadel 240FA. Pris 3400 kr exkl. frakt på 350 kr. Leveranstid ca 4 veckor.
Bild
Kan börja med att berätta att Johan Lundgren på Custombike Woodhill www.custombike.se är mycket trevlig samt verkar ha bra service.

Mitt första intryck är att kvaliten är mycket god på arbete och material. Väljer man sadel med enbart söm som jag så finns möjlighet till annan färg på sömmen, kul grej. Har ännu inte hunnit testa komfort mm så det får jag återkomma till vid ett senare tillfälle. Min högsta önskan just nu är att all snö försvinner..... håller ni med?
En nackdel som jag upptäckt är att sidorna på sadeln är lite väl korta (ner mot sidokåpa). Skulle föredra att den gick ner ytterligare någon/några cm för att ansluta mot kåpa på ett bättre sätt. Har jämfört med både orginal sidokåpa samt nya Switchblades. Orginal är dom som passar klart bäst till sadel. Som sagt detta är bara början men min känsla säger mig att detta kan bli grymt bra. Fortsättning följer....

Joe
Ju mer man vet ju mer vet man vad man inte vet