Mc-åkning i minusgrader

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
VTX-modell: VTX 1300, 2008

Mc-åkning i minusgrader

Inlägg av Raffe Gbg »

Jag var faktiskt ute måndagen den 21 december och körde en runda på min VTX 1300. Det var innan snön kom, vägarna var hyfsat torra och det var sju, åtta minusgrader ute. Jag ville varmköra och knåda däcken lite eftersom hojen hade stått still typ två veckor.
Det blev runt fem, sex kilometer totalt och jag smiskade upp hojen i 110-120 på motorvägen. Jag kan tänka mig att en del bilförare undrade vad det var för en dåre som blåste om dom på motorcykel i svinkylan.. :-)
Efter halva sträckan försvann mina fingrar, på vägen tillbaka försvann låren efter lite stickningar först. Och tillbaka vid garaget hade jag ingen känsel kvar i fingrarna utan fick stoppa ner handen i fickan och nypa till, och se vad som följde med upp. Som barnens fiskdamm ungefär. På tredje försöket fick jag napp på nycklarna till garaget. :-)
Men det var ändå med tillfredsställelse jag parkerade hojen och drog på kapellet. Kan jag göra nåt liknande med ett par, tre veckors mellanrum behöver jag inte ställa hojen på nån mc-lyft - fast jag har köpt en. Och motorn mår bra av att få en genomkörare då och då.
Önskar alla medlemmar en riktigt trevlig julhelg. Snart är det vår. :)
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Hasse-c
Senior adept
VTX-modell: VTX 1800 2007

Re: Mc-åkning i minusgrader

Inlägg av Hasse-c »

Dom fick säkert något att prata om i Göteborg lagom till julen.
det fins många sätt att bli ihågkommen på. GOTT NYTT!!!!
Livet är inte dagarna som passerar, Det är dagarna du mins :roll:
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Kontakt:

Inlägg av Orre »

Hasse-c skrev:Livet är inte dagarna som passerar, Det är dagarna du minns:roll:
Tack Hasse! Du är min hjälte! Du förstår, jag läste en gång:
Alla dessa dagar som kom och gick.... -Inte visste jag att det var livet!?...
Detta sitat har sedan dess till tider gjort meg något sorgsen... Bild
Så än en gång TACK för ditt bidrag till ett GODARE NYTT ÅR!! Bild
Bild
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
VTX-modell: VTX 1300, 2008

Inlägg av Raffe Gbg »

Carpe diem är en annan flitigt använd klyscha, som faktiskt inte är så dum om man tänker efter. Fånga dagen är ju vad det handlar om i livet, för vem vet om man ens är med och leker nästa dag? Och trots att jag var minst sagt stelfrusen kändes det som om jag hade fångat den 21 december på något vis. Minnesvärd blev den dagen absolut... :wink:
Gott nytt år till alla snälla och goa människor. :)
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Ryssen
Klubbmedlem
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Kontakt:

Lite historik

Inlägg av Ryssen »

Fick bara lust att uppdatera nytillkommna med lite klubb historik så håll till godo...
Lutigt att du nämner Carpe diem Raffe Gbg, det var nämligen namnet på det första försöket till att starta upp en VTX klubb i Sverige.
Men efter High Chapparal och ett klent årsmöte på Öland midsommarn 05 , så bestämdes med Swe i spetsen att starta VTX Riders Sweden.
Det första stegen till det togs hemma hos Swe den 4/9/05.
Sedan dess har jag lärt känna en hel massa trevliga hoj människor, bla Alba tänker dock inte ge någon närmare presentation av mig själv
utan dom som mot förmodan vill lära känna mig får komma på träffarna.
Jag kan än inte förstå varför jag saknar den där typen som var som en elefant i en porslins äffär, syftar på Swe.
Men jag hoppas han har det bra med Jessika & Mira samt dom där jävla vakthundarna han vann på någe kortlir.
Varma Nyårs hälsningar frå Alanya 8)
Användarens profilbild
alba
Mästare
VTX-modell: vtx 1800c
Kontakt:

Inlägg av alba »

Kom igen nu ryssen !!!!!! :D
Det är nog många som är lite nyfiken på dej :?:
En liten blänkare vem du är och varför, det kan du väl bjussa på
Jag vet ju hur trevlig du är innerst inne, men en liten story kan du väl tota ihop
Det är inte alla som har fått förmånen att fått lära känna dej, det är få förundrat, men dessa som har stött ihop med dej har ett konstigt smile på läppans när ditt namn nämns :shock:

Nu skriver du nått gubbjävel annars får du med mej och göra :twisted: :lol: 8)
Skriv svar