Vägen finns i Dalsland och är av vissa klassad som Sveriges häftigaste MC-väg. Om man utgår från Dals Långed och utgår från koordinater å GPS:en, så tar man sig till 58 54 33 72 N - 12 22 32 74 O. Där startar härligheten och målet är i Håverud - 58 49 27 68 N - 12 24 48 14 O.
I ärlighetens namn är det inte försvarbart att köra så här på allmän väg!
/birdie
PS! Nesse, det är inte aktuellt och titta på GPS:n under åkturen... !
Ja det är det nog Sveriges häftigaste. Har väl kört den 6-10ggr, senast i somras med Västerlanda och Alien i släptåg.
Man behöver inte köra så fort eller rättare sagt, det går inte att köra så fort. Kan tänka att farten pendlar mellan 30-80. Man kör med ett leende som går från hjälmkant till hjälmkant.
Det finns fler filmer på Youtube på samma vägsträcka
Jag har åkt den vägen också - tror jag... Finns gott om liknande vägar på vischan utanför Göteborg. Läge att testa hur mycket jag kan lägga ner hojen med mina Cobra Fattys, absolut. Hoppas fotplattorna tar i först, och det gör dom nog, eller ..?? :shock:
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Västerlanda skrev:SER INTE NORDISKT UT............................................. :roll: :roll:
Solbrillorna behövs nog
Njä, jag gjorde en liten avstickare från rubriken . Detta är mera Amerikansk väg i Nevada . Solbrillor måste man ha, utom när det mörknar då är det olagligt. Fast hjälm är det inte alltid lag på. Lite konstigt land, Fast kul