Kylare 1800 C

Ett forum för allt möjligt tekniksnack kring VTX 1300 och VTX 1800.

Moderator: Toolbox

Användarens profilbild
birdie
Oinvigd mästare
VTX-modell: Svart VTX 1800C, -05
Kontakt:

Kylare 1800 C

Inlägg av birdie »

Hej gott folk snart är våren här...

Tycker att framgrillen på kylen på min 1800 C, -05 ser allmänt tråkig ut och dessutom är det svårt för att inte säga omöjligt att hålla rent. Innanför gallret ser det alltid skitigt ut efter bl a sand och annan allsköns småskit, tycker jag! Kromlister runt kylen har jag redan, men som sagt framsidan...

Tips på någon typ av nytt bra "galler" som båder ser snyggt ut och är lättare att hålla rent, och som naturligtvis tillåter den kyleffekt som är avsedd?

SWE, ditt "galler" (framsida) ser båder bra och snyggt ut! Var har du fått tag på det?

Tacksam för lite hjälp och bra tips.

/birdie
Never up - never in!
Användarens profilbild
snake
Klubbmedlem
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Kontakt:

Inlägg av snake »

Jag köpte ett aluminiumgaller på "Micro" (bildelar). De finns i olika färger och med olika stora maskor. Lätt att klipppa till med tång och klämma fast mellan den kromade ramen och kylaren. Liknande galler finns också på Biltema och Mekonomen.
GOAS

Var hittar man kromramen ?

Inlägg av GOAS »

Hallå där

Blev lite nyfiken på den där kromramen runt kylaren, var har ni hittat den? Tacksam för ett tips om det.

Ha de

GOAS
Användarens profilbild
birdie
Oinvigd mästare
VTX-modell: Svart VTX 1800C, -05
Kontakt:

Kylare 1800 C

Inlägg av birdie »

Hej,
Jag köpte ett aluminiumgaller på "Micro" (bildelar). De finns i olika färger och med olika stora maskor. Lätt att klipppa till med tång och klämma fast mellan den kromade ramen och kylaren. Liknande galler finns också på Biltema och Mekonomen.
Tack för tipset om aluminiumgaller snake!
Hallå där

Blev lite nyfiken på den där kromramen runt kylaren, var har ni hittat den? Tacksam för ett tips om det.

Ha de

GOAS
GOAS, jag tror (?) att kromlisterna på ömse sidor av kylaren samt en på toppen är Küryakyn produkter.

Jag har fixat detta via MC-PROFFSEN i JÖNKÖPING AB, tel 036-705 70.

Huruvida det finns för din 1300 Retro vågar jag inte säga, eftersom jag inte med säkerhet vet om det är samma storlek och form på kylarna på 1800 C -05 resp. 1300 Retro -05.

Ring ovanstående nummer och be att få prata med Christer, så får du skert ett bra svar och en prisuppgift.

/birdie
Never up - never in!
GOAS

Inlägg av GOAS »

Birdie :lol:

Tack för ditt utförliga svar, ringer och kollar med dom.

GOAS
Användarens profilbild
snake
Klubbmedlem
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Kontakt:

Inlägg av snake »

Skriv svar