Ett steg närmare kortet...

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Schassen

Ett steg närmare kortet...

Inlägg av Schassen »

Ett steg närmre, gjorde Risk 2:an idag. Var lite skeptisk när jag kom dit idag, viste inte riktigt vad man kunde förvänta sig men det visade sig vara lärorikt, fick lära mig några nya tekniker t.ex. motstyrning mm. Det var faktiskt riktigt kul. Mycket hoj åkande i kurvor, på raksträckor båda med och utan undanmanöver samt kraftiga inbromsningar. Kom hem vid 12:45 och stack ut med en gång igen med en av mina privata handledare, körde en runda ner genom Alingsås, över Lygnareds Camping och över till Nääs Slott i Floda. Kom hem vid 17-tiden. En hel dag med hojåkande med andra ord.

För Er som bor i Västra Götaland från Göteborg - Alingsås, Ni vet antagligen detta redan men just ifall att Ni inte vet så kan jag vidareförmedla vad min granne berättade i måndags. Varje måndag kväll kl. 18 samlas det tydligen såväl bikers som veteranbil entusiaster vid fikat på Nääs slott i Floda. Har Ni vägarana förbi kanske vi ses där efter att jag ordnat kortet. Det som återstår för mig nu är bara att nöta in krypkörningen lite till och uppkörning. Kanske jag kommer till årsträffen trots allt.
Användarens profilbild
Martin
Klubbmedlem
VTX-modell: VTX1300 2004

Re: Ett steg närmare kortet...

Inlägg av Martin »

Kämpa på Sergant, så möts vi i Flottsbro, eller tidigare får man hoppas.

Martin
Användarens profilbild
Bobby
Klubbmedlem
VTX-modell: VTX 1300, -06

Inlägg av Bobby »

Klart du tar det, bra jobbat!
När jag hade problem med krypkörningen så satte min lärare en passagerare på hojjen. När han sen klev av så var det plötsligt lätt :lol:
Bara ett litet tips för att säkra segern...
Lycka till! :)
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Användarens profilbild
Geronimo
Regionskontakt Västra Götaland
VTX-modell: VTX 1300, 2006

Inlägg av Geronimo »

Håller tummarna :wink:
Low, long and fat
Användarens profilbild
88:an
Klubbmedlem