Hårda ord om H-D

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Kontakt:

Hårda ord om H-D

Inlägg av Nesse »

Hittade en länk, mycket text att läsa men rätt kul för att komma från en amerikan som anser att "America is the shit" i allt, utom vad gäller motorcyklar...
http://www.goingfaster.com/angst/noharley2.html
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Schassen

Re: Hårda ord om H-D

Inlägg av Schassen »

Läste en del på denna länk, undrar ibland om vederbörande menar allvar eller försöker på något underligt sätt vara rolig...

Läste inte allt, kanske en tredjedel av texten innan jag tröttnade på ordvalet och attityden.

Men jag håller med om att ut ifrån det lilla jag vet och kan om motorcyklar (motorer) så har USA hamnat på efterkälken redan när jag var tonåring och USA har aldrig kommit ikapp igen. Detta gäller såväl motorcyklar som bilar och mobiltelefoner mm.

Däremot håller jag inte med om att vi... (ja just det - jag föddes i USA och där tjänstgjorde jag också inom det amerikanska militära försvaret där jag steg till graden "Sergeant") ... att vi är så himla överlägsna alla andra på allt annat. Vi är best på vissa saker, dock långt ifrån allt. Vår militär är stark men inte oslagbar (hänvisar till Vietnamn 60- och 70-tal = förlust och Nord Korea stöttat av Kina och f.d. Sovjet - 50-tal = oavgjort).

Jag vill bara framföra att av alla amerikaner som jag känner är det ytterst få som sätter USA över alla andra till vilket pris som helst. Personen som skrev texten som länken leder till påminner mig i det närmaste av en "nationalist", mina amerikanska vänner och även jag må vara extrema enligt svenska mått i mångt och mycket genom vår starka patriotismen, men nationalister är vi inte.

Sergeant (Former E-5 U.S. ARMY "FÖR LÄNGE SEDAN)
Skriv svar