TJO! Did it!

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Skriv svar
port513

TJO! Did it!

Inlägg av port513 »

Då har man äntligen sitt kort i handen ;)

Var ett par som kugga men jag var inte en av dem iaf ;)

/Henke
Josef

Grattis

Inlägg av Josef »

Grattis till kortet!
/Josef
Användarens profilbild
Ryssen
Klubbmedlem
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Kontakt:

Inlägg av Ryssen »

Grattis ta det lungt så :twisted: syns vi i Västervik
Mvh Ryssen
port513

Re: Grattis

Inlägg av port513 »

Josef skrev:Grattis till kortet!
/Josef
Tackar tackar!

/Henke
port513

Inlägg av port513 »

Ryssen skrev:Grattis ta det lungt så :twisted: syns vi i Västervik
Mvh Ryssen
Självklart ska jag ta det lugnt ;)

Tog det så lugnt i en korsning i Malmö att jag fick motorstopp, HD-killen tittade lite konstigt på mig när jag fick starta motorn igen medans jag rullade ;)

/Henke
klasse

Inlägg av klasse »

Grattis till kortet :!: :!:
port513

Inlägg av port513 »

klasse skrev:Grattis till kortet :!: :!:
Tackar, känns så otroligt ovanligt men samtidigt skönt ;)

/Henke
klasse

Inlägg av klasse »

Det är underbart när man har fått kortet :!: skälv så har jag haft kort i 2,5 år nu. men det gäller att man tänker på vad man gör när man är ute o kör, jag har blivit påkörd en gång som tur var så skadade jag mej inte men hoy och kläder och skadorna gick på 40 000kr, sen har jag nästan blivit påkörd 3 gånger till.
Jag hadde otur med min gamla hoy, när jag kom utt en morgon så hadde någon kört på den och då blev kostnaderna 20 000 kr.
port513

Inlägg av port513 »

klasse skrev:Det är underbart när man har fått kortet :!: skälv så har jag haft kort i 2,5 år nu. men det gäller att man tänker på vad man gör när man är ute o kör, jag har blivit påkörd en gång som tur var så skadade jag mej inte men hoy och kläder och skadorna gick på 40 000kr, sen har jag nästan blivit påkörd 3 gånger till.
Jag hadde otur med min gamla hoy, när jag kom utt en morgon så hadde någon kört på den och då blev kostnaderna 20 000 kr.
Jo man får tänka sig för en och två gånger.

När jag hämtade min barndomskompis vid hans jobb efter att jagt tagit kortet så knökade sig en tant mellan oss med sin bil. Vi hade då ett avstånd på kanske 10m mellan oss eftersom jag precis hade vart framme hos honom och kollat lite vart vi skulle ta vägen.

Fick lära mig på körskolan att jag som MC-förare har inga rättigheter enbart skyldigheter samt att jag aldrig får lita på en bilist ;) Täntke jag ska köra efter det så får vi se hur bra det fungerar ;)

/Henke
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Kontakt:

Inlägg av Nesse »

Min erfarenhet från utrikes och mc inskränker sig till totalt ett år på Cypern under 80-talet. Där gällde det att ha snabba fötter i högt läge. När bilister körde om och fick möte så var det bara att svänga in om det var en mc. Där är man i princip rättslös. Mot-trixet var att snabbt sparka efter/på backspeglarna på den bilen som började trängas. Då helt plötsligt upptäckte de en. .. Å andra sidan blev man idiotförklarad de gånger man ställde sig i bilkön vid stoppljustet (som man gör hemma). Där gällde det att utnyttja mellanrummen mell0an filer, bilar och trottoarer etc för att ta sig fram och komma först. Annars så är Cypern en underbar ö med fina vägar, men turistsäsongen är inget vidare ur trafiksynpunkt med alla bakisfyllon i trafiken...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Tommy

Inlägg av Tommy »

Grattis till ditt nya körkort port513. Det fins ingen som kan tala om för dej, eller någon annan , hur man skall göra för att undvika olyckor. Min dotter tog kort i höstas, och han bara med ca 150 mil innan vintern.
Jag är orolig varje gång som hon tar hojen, en Transalp 01:A.
Att lära sej att köra kan man bara göra själv! Men Du liksom Alla andra nybörjare, måste ta det försiktigt och känna er för, och acceptera att andra tränger sej före, o.s.v. Ni nybörjare måste liksom oss som har kört sen tidigare vara jäkligt försiktig! Konklution! Ingen annan kan lära dej att köra hoj, bara du själv har ansvar, och möjlighet att styra upp det hela!
port513

Inlägg av port513 »

Tommy skrev:Grattis till ditt nya körkort port513. Det fins ingen som kan tala om för dej, eller någon annan , hur man skall göra för att undvika olyckor. Min dotter tog kort i höstas, och han bara med ca 150 mil innan vintern.
Jag är orolig varje gång som hon tar hojen, en Transalp 01:A.
Att lära sej att köra kan man bara göra själv! Men Du liksom Alla andra nybörjare, måste ta det försiktigt och känna er för, och acceptera att andra tränger sej före, o.s.v. Ni nybörjare måste liksom oss som har kört sen tidigare vara jäkligt försiktig! Konklution! Ingen annan kan lära dej att köra hoj, bara du själv har ansvar, och möjlighet att styra upp det hela!
Ja det behöver ju inte ens vara MC-förarens fel att det blir en olycka, men jag har inte lagt ut all tid och svett på att ta kortet för att jag ska köra och dö ;) Jag är nog en feg MC-förare och tänker bli en sådan feg som håller mig inom hastigheten osv.

/Henke
Användarens profilbild
Martin
Klubbmedlem
VTX-modell: VTX1300 2004

mc-körning

Inlägg av Martin »

Gratulerar till kortet. Bättre feg och klara sig än övermodig på hospitalet.
Ha en olycksfri sommar, önskar MARTIN.
Skriv svar