Pungspark...

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

port513

Pungspark...

Inlägg av port513 »

Tja, då fick man sin första bensinfläck och "pappersrepor" :(

Min polare skulle vara snäll och tanka hojen åt mig och skvätte bränsle på tanken som torkades bort med mackpapper vilket resulterade i små repor och en blek "bensinfläck"

Eftersom jag garanterat inte är den första med detta problem så undrar jag hur ni andra har löst en sådan här situation när den väl uppstått?

/Henke

*** Ändring ***
Förutom detta är jag så förbannat nöjd med hojen så det är nästan inte sant ;)
*** Slut Ändring ***
klasse

Inlägg av klasse »

Jag har alltid polerdukspapper till hands när jag tankar + att jag har Tefcar behandlat tanken så den tål bensin, jag har gjort samma mistag som du och det är inte kul alls
port513

Inlägg av port513 »

klasse skrev:Jag har alltid polerdukspapper till hands när jag tankar + att jag har Tefcar behandlat tanken så den tål bensin, jag har gjort samma mistag som du och det är inte kul alls
På tal om Tefcarbehandling så ska jag beställa tid för det nu i veckan, vad exakt är det de gör på den behandlingen? Måste de demontera tanken osv?

Har du bara behandlat tanken eller tog du med skärmarna också?

Jag ska få ge 1500:- är det sagt och då var det hela hojen som var på tal.

Sist men inte minst är det iaf en tröst att jag inte är helt ensam med mitt problem ;)

En sak som ni andra kanske har något bra förslag till. Jag får "skav" på nederdelen av tanken där jag touchar den med skrevet. Finns det tankmatta att köpa till 1800?

Annars är ju alternativet att jag kastrerar mig så jag inte har något som daskar i tanken ;)

/Henke
klasse

Inlägg av klasse »

Jag gav 400 kr för dom lackerade ytorna (svart), och jag behandlade billen samtidigt 2500 (svart).

Jag är mycket imponerad av behandlingen, man behöver aldrig använda shampo utan bara rent vatten när man tvättar och bilen på vintern använder man Kallavfettning och bara spola med högtryck.

Ett tips som jag har läs är att man kan klarlacka tanken i flera lager.
Honda har även en transparent skyddsfilm som man kan sätta på tanken.
port513

Inlägg av port513 »

Jo jag såg denna film när jag köpte men jag vill ha något som inte riskerar att "fladdra" loss ;)

Men de behandlar alltså hojen med delarna på platts då?

Tar de bort min fläck + eventuella smårepor på behandlingen nu då?

/Henke som nästan är knäckt av tankfläcken ;)
Användarens profilbild
snake
Klubbmedlem
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Kontakt:

Inlägg av snake »

Det verkar som om VTXen har en dålig lack. Speciellt den svarta är otroligt lätt att repa. Jag satte svart plastfilm där knäna ligger an mot tanken. Den syntes knappt. Jag provade med genomskinlig film, men det blev inte snyggt och luftbubblorna gick inte att få bort. Svart film funkade mycket bättre.

Jag vet inte hur mycket klarlack orginallacken har, men det verkar obefintligt.

Nu har jag lackat om med 6 lager klarlack. Jag hoppas det håller bättre än orginallacken.
port513

Inlägg av port513 »

Så det är inte jag som är vårdslös iaf.

Tackar för att ni delar med er av era erfarenheter ;)

/Henke
Skriv svar