Såg i en annan tråd en fråga om regnkläder, så jag tar den helt ut med en egen tråd...
Alltså, har ni något som funkar? Och i så fall vad?
Jag har som Västerlanda gång på gång påpekat overall, och det är absolut inte praktiskt!!
Dels är det helvetes komplicerat att få på sig, (Glöm för allt i världen inte att ta ut plånboken eller nyckeln ur fickan!! Och man orkar inte ens tänka på att stanna och pissa eller gå in på ett café) :shock: och dels är det som med alla overaller hopplöst att röra sig i! -Ja och så ser man ut som en Michelin-gubbe!... :P
Jag köpte i år två nya overaller från "Richa", en svart och en halvt grön-lysande, men bägge två är helt värdelösa!! Håller inte vattnet ute mer än 10 minuter! Blir förbannad bara å tänka på det! Vad fan är vitsen med att sälja regnkläder som inte tål regn???
Dessutom kostar dom ju 8-900 kr./st. i handeln!!! Jävla banditer!!
Hade en overall från Biltema i fjor, men den var lika dålig!... Dessutom blev även den största för liten över skinn-kläderna... :roll:
En annan sak som jag har upptäckt ÄR väldigt praktiskt är att ha regnskydd för skorna!
Dom jag har (Moto-style) räcker nästan upp till knäna, så om det bara är lite regn och/eller vått på vägen så räcker det faktiskt länge att bara ta på dessa. Lite tål ju skinn-kläderna.
MEN, dels är dom lite dumma att ta på med två tryck-knappar och kardborre i "ryggen", och dels sliter man ganska fort sönder den biten som är under sko-toppen...
Så om någon kan rekommendera ett par bra sko-skydd, helst riktigt långa! så vore det kanon!
Likaså om någon vet om ett regnställ som tål vatten!
/Orre