För den som inte har utrymme att förvara dyrgripen i under vintern så kan jag erbjuda vinterförvaring, dock ej mek möjligheter.
Tryggt - larmat - säkert
I Sundbyberg norr om Stockholm.
Pris 1500:-
Mvh,
SWE
Micke Norinder
070-454 84 00
VINTERFÖRVARING
Moderator: Geronimo
- SWE
- Adept
- VTX-modell: VTX 1800, 2004 (Svart)
- Kontakt:
- Ryssen
- Klubbmedlem
- VTX-modell: VTX 1800, 2002
- Kontakt:
- birdie
- Oinvigd mästare
- VTX-modell: Svart VTX 1800C, -05
- Kontakt:
Angående vinterförvaring... Vad gör ni med dyrgriparna under den långa vinterperioden? Jag har min 1800 C -05 (svart så klart!) i ett kallförråd med ett stort kapell på och använder en batteriladdare (OptiMate) som underhållsladdar batteriet. Har satt fast en snabbkoppling direkt på batteripolerna under sadeln och sedan dragit ut snabbkopplingen genom den högra sidokåpan. Smidigt och snabbt att sedan koppla in batteriladdaren när som helst under året. Nytvättad och fulltankad är den givetvis. Är det något mer man bör göra? Flytta på den då och då för däckens skull, starta den några gånger och varmköra motorn etc.? Ja, jag vet inte, eller är det bara att invänta våren...? Mer bra tips?
Nicma - Jönköping
Nicma - Jönköping
-
L-G
Nicma. jag antar att du har vaxat upp den oxo. Jag byter även olja när det är dags för uppställning. Varmkör så du får ut skiten riktigt. Även filterbyte, förstås. Brukar tillsätta stabilisator i den fulltankade hojen . Om det är nödvändigt vet jag inte riktigt, men gör det för säkerhets skull. Bensinen ska hålla sig fräschare då. Jag har fått rådet av en kännare på området att inte hålla på o varmköra motorn då och då, eftersom för motorn ettriga saker bildas. Jag har min på en MC-lyft så däcken kommer upp från golvet o dämparna avlastas. Lyften inköpt hos Biltema till det facila priset 995 spänn. Funkar mycket bra. Underlättar om du ska göra nåt med hojen oxo.
/L-G
/L-G
- Ryssen
- Klubbmedlem
- VTX-modell: VTX 1800, 2002
- Kontakt:
Vinterförvaring
Tja alla
Att tänka på inför vintern är att hojen är vattenkyld, om den står i något kallförråd kan den frysa sönder om ni inte har rätt mängd glykol.
mvh Ryssen
Att tänka på inför vintern är att hojen är vattenkyld, om den står i något kallförråd kan den frysa sönder om ni inte har rätt mängd glykol.
mvh Ryssen
-
klasse