Kan man drista seg till att gjöra lite smyg-reklam för den MX-klubb jag är ordförande i!?...
Det är de sista åren gjort en formidabel innsats för att bygga och få godkänt en liten men krävande träningsbana ute på en av Norges absoluta kust-pärlor -Tjøme. Tjøme är en ö söder om Tønsberg ca. 10 mil nedanför Oslo med en fantastisk skjärgård runt seg!
Klubben TMX (Tjøme MotoCrossKlubb) vänder seg i första hand till alla oss som inte nödvändigtvis skal bli världsmästare, men som vill ha det kul och umgås med våra barn! Många är vi pappor som har skaffat oss en cross-cykel och brottas med konditionen ute på banan!... :shock: Ett knall-gott sätt att leka av seg klådan i gas-handen!!...
På bane-området finnes det också en enduro-slinga, möjlighet för att köra RC-bil, och massa boltre-plats! -Klätra i träden och bygga hyddor, bränna bål och grilla korv!...
Det vore ju jättekul om vi kunne få besök från mitt kära hemland i sommar!
Det är bara ett par timmar från Svinesund, eller 2,5 timmes färga från Strömstad. Här fins så klart många möjligheter till camping, hytter, hotell osv i närheten! Bara fråga så skal jag svara så gott jag kan!
Jag hyr ut lite knatte-cross cyklar, och vi kan skriva ut en-dags-licenser direkt på banan!
(En Orre kan väl kanskje tänka seg att låna ut sin egen cykel också om det är nå'n som inte är helt färsk...)
Klubben har sin egen hem-sida www.t-mx.org där du hittar mer info, bilder och en liten filmsnutt tagen runt banan. Alla som vill är såklart välkomna att bidra på vårt ny-startade forum!
För er som är aktiva i MX finnes det så klart flera andra baner i när-området! Just på andra sidan Tønsberg ligger Ødegården crossbane, som räknas som en av Norges absolut bästa NM-baner!
Hos www.motox.no finner du en ganska komplett ban-översikt!
Jag vill härmed önska alla hjärtligt välkomna!
Ps.
Har också funderat lite på om man inte kan fresta med ett VTX-åk runt i dessa trakter!?
Kommer tilbaka till det i en annan post!..
Ds.
Orre