Premiär tur

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Skriv svar
Hasse-c
Senior adept
VTX-modell: VTX 1800 2007

Premiär tur

Inlägg av Hasse-c »

Nu har det äntligen varit premiärtur i Småland 15° ock sol det blev ca:5 mil ock så blev man 10 år yngre härligt att höra motorn spinna igen. vet inte om ni såg på Plus i går det handlade bland annat om IF Försäkringsbolaget som vid flera tillfällen vägrat betala ut ersättning.
vid stöld av bilar, vet ej hur dom behandlar om Mc Ägare. Så ett varningens ord om detta försäkringsbolag värt att tänka på innan man anlitar dom (IF YOU NEVER NEED IT) Kanske dom ska heta istället. Vet inte vad ni har för erfarenheter av IF men det som var på PLUS lät helt sjukt hur dom behandlar sina kunder. så ett tack till den som tipsade om Chrome Lowers till SwitchBlade Windshield det var en enorm skillnad att ha dessa, ha det bra gubbar våren är här HC
8) :roll:
Användarens profilbild
Totte
Regionskontakt Dalarna
VTX-modell: VTX 1800, 2006 mattsvart. Honda VFR1200f, 2010 Röd

Re: Premiär tur

Inlägg av Totte »

OM man vetat detta om IF igår....
Jag har postat övergångspapperen idag, skulle spara 700 spänn mot Moderna försäkringar + att man fick ersättning för skada upp till 600 000 om så behövdes. Tyckte det lät bra, men man kanske bet sig själv i arsle för att man hellre lägger pengar på annat än premier.

Här är det långt till premiärturen snö, snö och snö. :cry: :cry:

/ Totte
Användarens profilbild
Västerlanda
Guru prospect
VTX-modell: VTX 1800C -06

Inlägg av Västerlanda »

Tycker If har bitit sig i arslet för länge sedan, med tanke på deras premienivå. Inte blev det bättre efter att ha sett PLUS.
Kolla Här :shock: :shock: http://svtplay.se/t/102796/plus (Inslaget börjar efter 4.10 min)
BOJKOTTA If, för deras sätt att behandla försäkringstagarna. :evil: :evil: :evil:
VÄSTERLANDA

"LIVE NICE AND HAVE FUN"
VTX 1800C -06 Svart
VT 750C2 -02 Svart o Cream
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Kontakt:

Inlägg av Nesse »

För att nyansera det så kan jag bara säga att jag inte haft några som helst problem med if, tvärtom... mycket hjälp när min hoj fick ny puts...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Västerlanda
Guru prospect

Inlägg av Västerlanda »

Ansvarsfrågan var väl GLASKLAR där, om Jag förstått det rätt, så var det väl flera som drabbades av dessa "putsare" :roll: :wink: :wink: :roll:
If debiterade sedan den vållande partens försäkringsbolag. :arrow: :arrow: :roll: :roll:
VÄSTERLANDA

"LIVE NICE AND HAVE FUN"
VTX 1800C -06 Svart
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Kontakt:

Inlägg av Nesse »

Absolut var skuldfrågan glasklar...jag försvarar inte dåligt beteende. Just nu var det if, nästa gång är det folksam, trygg hansa eller något annat bolag. Det ligger i sakens natur att försäkringsbolag har giriga ägare och många gör allt för att slippa betala ut pengar. är det någon som kommer ihåg debatten om att folksam ensam skulle försäkra alla arbetstagare när facken skrev avtal om hemförsäkringar som betalas direkt med fackavgiften... folksam ägs av bl a facken - konspiration? Det finns andra exempel. Vet inte vart den här debatten slutar, men problemet är att försäkringsbolagen vill tjäna pengar på "andras olycka", eller eventuellt kommande. Ideologin bakom är att tillsammans sprida riskerna, men resultatet har blivit annorlunda. Men debatten är bra, fortsätt gärna men allt är inte svart eller vitt, det finns bra människor i de penninggiriga organisationerna och ibland har man tur och möter en sådan person. Sedan är ju inte massmedia direkt opartiska heller, när drevet går... vem litar på dagstidningarnas löpsedlar, hur blev det med pandemin?

Men men, jag ska också byta bolag, eftersom det är det enda sättet att som konsument tala om att vi inte accepterar detta sätt. Vill man riskera att godtyckligt stå utan ersättning, knappast. Säger upp min märkesförsäkring på if och tecknar en hos Bilsport och mc i stället, priset skiljer knappt.

Faan, gjorde jag en pudel nu?
Användarens profilbild
Västerlanda
Guru prospect

Inlägg av Västerlanda »

Nesse skrev:Absolut var skuldfrågan glasklar...jag försvarar inte dåligt beteende. Just nu var det if, nästa gång är det folksam, trygg hansa eller något annat bolag. Det ligger i sakens natur att försäkringsbolag har giriga ägare och många gör allt för att slippa betala ut pengar. är det någon som kommer ihåg debatten om att folksam ensam skulle försäkra alla arbetstagare när facken skrev avtal om hemförsäkringar som betalas direkt med fackavgiften... folksam ägs av bl a facken - konspiration? Det finns andra exempel. Vet inte vart den här debatten slutar, men problemet är att försäkringsbolagen vill tjäna pengar på "andras olycka", eller eventuellt kommande. Ideologin bakom är att tillsammans sprida riskerna, men resultatet har blivit annorlunda. Men debatten är bra, fortsätt gärna men allt är inte svart eller vitt, det finns bra människor i de penninggiriga organisationerna och ibland har man tur och möter en sådan person. Sedan är ju inte massmedia direkt opartiska heller, när drevet går... vem litar på dagstidningarnas löpsedlar, hur blev det med pandemin?

Men men, jag ska också byta bolag, eftersom det är det enda sättet att som konsument tala om att vi inte accepterar detta sätt. Vill man riskera att godtyckligt stå utan ersättning, knappast. Säger upp min märkesförsäkring på if och tecknar en hos Bilsport och mc i stället, priset skiljer knappt.

Faan, gjorde jag en pudel nu?
Liknar mer en St Bernard :roll: :roll:
VÄSTERLANDA

"LIVE NICE AND HAVE FUN"
VTX 1800C -06 Svart
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Kontakt:

Inlägg av Nesse »

ha ha, Irländs varghund kanske, lite bitskt... Nu är det bytt i allafall. Bilsport och Mc det blev.

Men ändå, nästa gång är det Folksam eller Trygg Hansa
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
VTX-modell: VTX 1300, 2008

Inlägg av Raffe Gbg »

Jag tror att dom flesta försäkringsbolag i genomsnitt är rätt lika mot kunderna. Har man tur och får en vettig skadereglerare och har rent mjöl i påsen borde det inte vara några problem. Det gäller förstås att läsa igenom villkoren ordentligt, men det är ju rätt ogenomtränglig och trist läsning på juristspråk.
Jag kan iaf rekommendera Falck Mc-assist som komplettering. Jag har haft den några år och skulle inte vilja åka någonstans utan att veta att den är betalad. 486 spänn om året för min del. Man får hjälp - helt kostnadsfritt - i alla tänkbara nödlägen, typ motorstopp och punktering (reparation på plats eller fri bärgning till närmaste verkstad), ja till och med bensinstopp. Man ringer ett nummer så kommer det en snubbe inom en timme med en dunk bensin till dig, allt man behöver betala är själva bensinen. Ingen självrisk. Gäller i de flesta länder i Europa.
Naturligtvis får man betala för ett nytt däck eller reservdelar om det skulle behövas, det vore ju f-ö-r bra annars...
Och nej, jag har inte provision på Falcks ... :)
www.falcksverige.se
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Hasse-c
Senior adept
VTX-modell: VTX 1800 2007

Inlägg av Hasse-c »

Bilsport & Mc har en tilllägg som heter Trygghetstillägg för 440 kr År där gäller bärgning 0kr även om man glömt att tanka 8)

Tilläggsförsäkringen ”Trygghet+” utökar din ekonomiska trygghet. "Trygghet+" ger dig:

•0 kr självrisk vid bärgning (ordinarie 1 000 kr).
•15 dygn hyrbilsersättning vid avbrott som sker pga stöld, haveri eller skada (ordinarie 5 dygn). Ersättningen gäller under förutsättning att avbrottet sker under resa som innefattar minst två övernattningar och som är minst 200 km från hemorten.
•Olycksfallstillägg upp till 400 000 kr i ersättning vid invaliditet.
•100 000 kr till efterlevande vid dödsfall av föraren, under förutsättning att föraren är försäkringstagaren eller dess make/maka/sambo/registrerad partner.
•100 000 kr till efterlevande vid dödsfall av passageraren, under förutsättning att föraren är försäkringstagaren eller dess make/maka/sambo/registrerad partner.
•Extra ersättning vid sjukhusvistelse mer än 72 timmar i följd, till följd av trafikolyckan.
•Extra ersättning för ökade rese- och levnadskostnader till följd av trafikolyckan.
"Trygghet+" kostar 440 kr/år och omfattar samtliga mc du har årsförsäkrade hos oss. Försäkringen gäller utöver din ordinarie mc-försäkring, för skada som uppkommit till följd av trafik med försäkrad mc. De villkor som ställs på din ordinarie försäkring ska även uppfyllas.

Om reglerna inte uppfylls, kan ersättningen sättas ned till 0 kr vid en skada.

Vid skada som omfattas av tilläggsförsäkringen ”Trygghet+” gäller samma rutin och kontaktuppgifter som vid annan skada. Mer information finns under fliken ”Vid skada”.
Användarens profilbild
mattin
Regionskontakt Västra Götaland
VTX-modell: VTX1800F,2006

Inlägg av mattin »

Raffe,
har du behövt utnyttja FALCK praktiskt någon gång eller är det vad de lovar , dvs har du haft praktisk nytta av den?

Man får ju en del erbjudande hem i brevlådan, men orkar inte alltid läsa det "finstilta".

/Martin
VTX1800F
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
VTX-modell: VTX 1300, 2008

Inlägg av Raffe Gbg »

mattin skrev:Raffe,
har du behövt utnyttja FALCK praktiskt någon gång eller är det vad de lovar , dvs har du haft praktisk nytta av den?

Man får ju en del erbjudande hem i brevlådan, men orkar inte alltid läsa det "finstilta".

/Martin
Japp, fick stopp i höstas (mitt fel, inte hojens), ringde Falck och efter högst 45 minuter kom bärgaren och körde hojen till verkstaden. Inget tjafs, inga frågor och inga räkningar utöver premien. Suveränt hanterat, precis som dom lovar.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Skriv svar