Har äntligen fått mig en Power Commander!
I avvaktan på att hitta en annan luftburk med lite bättre flow, och mer attityd, och få bänkat härligheten, så tänkte jag att det kan väl inte va värre med en färdig-map än med org. styrenheten... Så jag kopplade in PC'n och tog en liten provtur.
Lite rappare acc. var det nog, och ingen som helst skjutande eller bluddrande, så det var ganska säkert inte helt fel! (jag kollade aldrig stiften) men det var heller inga stora saker...
Nåväl... jag har tre frågor:
Jag fick med O2 eliminator'n, men den behöver jag väl inte plugga i?
Har förstått det som att lambdan gör jobben bäst själv på första 3'e-delen av gaspådrag? och att det är utsläpps-kraven i California som tvingat fram krav om annan map'ning (med O2-eliminator)?...
När jag ser på map'arna (utan att begripa dem) så är det ganska stor skillnad på 49-state och California map'en med O2 eliminatorn!...
På provturen upplevde jag att vid fullt pådrag från "botten", alltså seg-drag från lägsta varvtal, så var det en "tvekan" typ mellan första och andra 3'e-del på varvtal-skalan.
Är det bara helt enkelt det uppenbara i att map'en inte är optimal? Eller är det fel att inte använda O2 eliminatorn?
Är det någon som har en Svensk/Europeisk map till mig att jämföra med ev. installera?
-Roadhouse shorty och Hypercharger.
På förhand tack!
/Orre