Verkar som det är stopp på att handla prylar tullfritt

Övriga diskussioner om och kring våra VTX-hojar. (tillbehör, utrustning, service, besiknting, handlare, tips, mm....)

Moderator: Geronimo

Tony. B

Verkar som det är stopp på att handla prylar tullfritt

Inlägg av Tony. B »

Mailade Rick för att köpa lite prylar till hojen från Xtreme och fick det här svaret från Rick, så det verkar som vi inte kan märka prylarna med gift längre? :evil: :evil: :evil: :evil:

Tony,

Thanks for your email. Unfortunately, US customs informed us Tuesday of this week that as a retail business entity our international orders are all required to be invoiced and fully documented. We have been told that orders we ship either USPS or UPS that are not fully documented may be confiscated and fines may be levied. That means all our international shipments will be now sent in original manufacturer packaging with full documentation to prevent any issues. I’m not sure why this has become an issue other than it has become a common practice and is no longer being ignored by customs agents and governments have discovered they are missing out on some easy $$$$$.

If in the near future we can find an economical way to get parts to our international customers we will let everyone know.

Thanks for thinking of us.

Sincerely,

Rick

Richard Witt

Customer Service

Xtreme Revolution, Inc

10625-D Scripps Ranch Blvd.

San Diego, CA 92131

Toll Free: 888-289-9738

Fax: 858-566-5788

XtremeRevolution.com

Email
elge

Handla från USA

Inlägg av elge »

Fick en leverans i onsdags och fick betala moms och tull. Trots allt ca 20% billigare än att handla av återförsäljare i Sverige.

ELGE
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tony har en ide be dom skicka grejerna som dom skulle vara en garanti del. Alltså att vi har skickat tillbaka till dom och dom har byt dem på garanti.Ja gjorde detta innan vi var med i Eu när jag handlade i Tyskland gick super bra. Prova vi förlorar inget.
port513

Inlägg av port513 »

pommen skrev:Tony har en ide be dom skicka grejerna som dom skulle vara en garanti del. Alltså att vi har skickat tillbaka till dom och dom har byt dem på garanti.Ja gjorde detta innan vi var med i Eu när jag handlade i Tyskland gick super bra. Prova vi förlorar inget.
Detta funkar inte utanför EU :(

Jag fick hem ett garantiblad på en av mina knivar (Khukri) och det fick jag tulla för likförbaskat ;)

/Henke
Skriv svar