Bikemeet

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Sidewagon
Klubbmedlem
VTX-modell: VTX 1800, 2002

Bikemeet

Inlägg av Sidewagon »

Tjena
Lite info det rycktas om att Swedish bikemeet som firar 10 år 07 och då ska slå på stort.-då ligger Örebro träffen pyrt till kolla de??HC har legat på den helgen tidigare.
Ha det
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Kontakt:

Inlägg av Nesse »

Kan inte säga annat än att det vore synd om de sammafaller. Kan ju tänka mig att det finns fler som väljer en sunkig mc-träff till nackdel för VÅR EMINENTA EGNA MÄRKESTRÄFF. Men som jag ser det finns inga större möjligheter att flytta vår träff till annat datum då det verkar vara rätt uppbokat med andra mc-träffar på andra helger och det är relativt sett ganska uppbokat i Ånnaboda också... aja, vi får väl se vad som händer...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Joe
Adept
VTX-modell: VTX 1800

Inlägg av Joe »

Skulle Swedish bikemeet bli av under nästa år samt fira 10 års jubileum så vore det för j-vligt om inte VTXRIDERS SWEDEN är närvarande.
Tycker att vi borde ha en reservplan att tillgå om det krockar med vår egen träff här i Örebro. Kanske en alternativ träff neråt Göteborgs hållet????????

Joe
Ju mer man vet ju mer vet man vad man inte vet
Tommy

Bikemeet.

Inlägg av Tommy »

Om det skulle vara så att andra träffar krockar med vår träff nästa år, så får man väl prioritera. Som medlem i VTX Riders så är det inget svårt val, åt minstone inte för mej!
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Kontakt:

Inlägg av Nesse »

Mittåt.

Jag tycker det är ganska värdelöst att planera för en träff och sedan utarbeta en reservplan för att om eventuellt det skulle bli ett annat möte som eventuellt ska fira 10 års jubileum (efter att ha varit nedlagda ett år). Vad vet vi, blir det ett Bikemeet nästa år? Vet vi att det blir samma helg? Svaret torde vara nej på båda frågorna.

Antingen planerar vi för vårt eget möte nästa år eller så lägger vi ner den planeringen nu inte eventuellt framåt våren.

Sedan har jag absolut inget emot en träff även i Göteborgstrakten.

Tack för ordet.
Användarens profilbild
Peo
Regionskontakt Stockholm
VTX-modell: VTX 1800 C 2005 Röd

Inlägg av Peo »

8) Håller med där att det är svårt att planera för en "reservträff" låter lite halvdant tycker jag. Fortsätt med vår träff, den är ju vår egen märkesträff som bör ligga i första rummet. Under säsongen är det ju träffar över hela landet varje helg som borde räcka för att besöka.
Men valet är ju som vägvalet under turen..
Fram för VTX träffen 2007 som planerat.
Faaan nu kommer snön snart....

Trevlig vinter på er alla.
Peo & Barbro
Josef

Re: Bikemeet.

Inlägg av Josef »

Tommy skrev:Om det skulle vara så att andra träffar krockar med vår träff nästa år, så får man väl prioritera. Som medlem i VTX Riders så är det inget svårt val, åt minstone inte för mej!
Håller med Tommy till 100%

/Josef
Användarens profilbild
Joe
Adept
VTX-modell: VTX 1800

Inlägg av Joe »

Kul att ni är på hugget........
Tycker bara att det är synd om en så pass stor klubb som vi nu har blivit skulle missa Swedish bikemeet, om det nu blir av.

Joe
Ju mer man vet ju mer vet man vad man inte vet
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Kontakt:

Inlägg av Nesse »

Joe skrev:Kul att ni är på hugget........
Tycker bara att det är synd om en så pass stor klubb som vi nu har blivit skulle missa Swedish bikemeet, om det nu blir av.

Joe
Precis det jag menar, OM den nu blir av. Som jag ser finns det inget som tyder på det mer än några rykten. :?

Så en prioritering gäller nu, antingen åker vi till ett möte som kanske eventuellt blir av, eventuellt den helg som vi hade tänkt planera för en egen träff, ELLER så planerar vi en egen träff och skiter i alla eventuella rykten. :roll:

Jag prioriterar i allafall en egen träff och kommer att fortsätta med en planering för detta. Så var inte oroliga alla ni som funderat över vad som eventuellt kommer att hända till nästa sommar. De 8-10 Juni kommer jag att finnas på plats i Örebro vid VTX-Riders egen träff. :D

Tack för ordet
Användarens profilbild
Peo
Regionskontakt Stockholm

Inlägg av Peo »

tack för klara besked Nesse....
8) håller med Joe lite där att det är ju synd om det krockar men det är dumt att ställa in vår egen träff på grund av rykten..
Så kör på Nesse......

Peo
Tommy

Bikemeet

Inlägg av Tommy »

När vi ordnade Faluträffen så var det samma sak hela tiden! Det var Rock konsärer, skolavslutningar och Lelleträffar samt en del annat som krockade med det datum vi hade sett ut. Så kommer det att se ut när helst ett datum utses! Grabbarna som organiserar träffen nästa år i Örebro måste kunna utgå från ett bestämt datum för att det hela skall kunna fungera! Om detta datum krockar med något annat evenemang, så måste man välja vad som känns viktigast för var och en att besöka!
Att åka till Örebto träffen är inte obligatoriskt lika lite som det var det till Faluträffen, men ändå så dök det upp över 40 pers! Inget ont om de som föredrar att göra något annat än att åka till Örebro, med jag är övrtygad om att de flesta kommer att föredra Örebro framför Bikemeet. Jag skulle också kunna tänka mej Bike meet, men nog är väl en klubbträff viktigare för oss som aktivt deltar i klubben och i detta forum. Detta är ju VTX Riders Sweden!
Användarens profilbild
alba
Mästare
VTX-modell: vtx 1800c
Kontakt:

Inlägg av alba »

Bild
DU å JA NESSE

Jag kan se mej själv dåna i ett hillclimbrace uppför den jävelusiska backen till Ånnaboda
Ögonen står som råttpittar, Ur näsan kommer det rökpuffar, Och med tungan hängade som en röd flärpa en halv meter bakåt...
Å längst upp står nesse med öppna armar å en kall bira
Vem vill missa det ??? Inte jag iallafall / Alba :twisted:
Ps (hänger din låda med tror du Peo ?)
Användarens profilbild
Peo
Regionskontakt Stockholm

Inlägg av Peo »

tror säkert att lådan hoppar med....hade ju packat så bra förra året så det blir nog samma packning......hmmmm
undrar om man behöver skidor eller om det går att låna eller hyra?
men det är klart uppför ska man väl klara utan....
8)

ps. Alba då när ska vi ta en kväll på puben och lösa alla konflikter då?
det behöver ju inte drickas så många liter öl bara för det...
Användarens profilbild
alba
Mästare
VTX-modell: vtx 1800c
Kontakt:

Inlägg av alba »

Nu fattar jag ingenting Peo ????
Konflikter ????
Jag har bara lämnat ett par förslag till aktivitet, (som blev totaldissade)
Så jag förväntar mej att någon annan filur från STH-regionen greppar idesprutandet . samt logistiken
Det kanske skulle kunna vara någon för styrelsen, maybe? :wink:
Vann får ål en ål få vann

Kolla va festligt !!!!!!!! nu har vi en ny tråd igen
(ps jag menade växelådan)
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Kontakt:

Inlägg av Nesse »

alba skrev:Bild
DU å JA NESSE

Jag kan se mej själv dåna i ett hillclimbrace uppför den jävelusiska backen till Ånnaboda
Ögonen står som råttpittar, Ur näsan kommer det rökpuffar, Och med tungan hängade som en röd flärpa en halv meter bakåt...
Å längst upp står nesse med öppna armar å en kall bira
Vem vill missa det ??? Inte jag iallafall / Alba :twisted:
Ps (hänger din låda med tror du Peo ?)
Ha ha, Du och Jag ALBA, förbered dig inför en ny sångprestation, kanske blir det något nytt projekt till dess. Lovar jag ska fixa en kall bira till dig.
Skriv svar