Älg-olycka

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Användarens profilbild
alba
Mästare
VTX-modell: vtx 1800c
Kontakt:

Älg-olycka

Inlägg av alba »

Hej alla vtxare
I lördagskväll körde Peo på en älg på vägen mellan Nyköping-Södertälje
Älgtjuren stog mitt på vägen, efter ett backkrön. Peo drämde in i älgen i ca:70 blås.
Med den erfarenhet och kunnande som Peo har, bromsar han inte, utan koncentrerar sej på att vika åt sidan, och föröka hålla in armarna runt kroppen.
Tony som låg 50 meter bakom ser hela händelsen i vitögat. Hojen i diket Peo 10 meter ut på ängen. Älgen i motsvarande dike med hornen avklippta, samt förmodligen bakbenet avklippt.Tony gör ett konstaterande att Peo har överlevt, med en ängels försorg. Första bil som stannar, har en sjuksköterska som passagerare, som gör en beundransvärd insats, Nu ligger Peo nyopererad på Nyköpingsintensiven med skruvar i benet samt höften, jag pratade med Peo idag, han är vid gott mod, samt om inte ännu skämtsammer än vanligt. Vi kommer att hälsa på honom 8/8. Då ville Peo prata om mälaren runt ???? Vilken kille !!
Peo förstår självklart att han hade änglavakt, och är superglad att det inte slutade på ett värre sätt.

Alla är vi tacksamm att Barbro inte satt bakpå denna kväll
http://vtxriders.se/gallery/albums/albu ... _kopia.jpg
Från Alba Tony Peo, Ta det lugnt i skymmningen Det är inte bara på en själv det hänger (Motorväg inte alltid kul, men viltstängsel)
Senast redigerad av alba den 06 aug 2007, 15:42, redigerad totalt 1 gånger.
Hsun
Mästare
VTX-modell: VTX 1800,2005

Inlägg av Hsun »

Vilken tur att peo klarade sig, hällsa så mycket till honom från Sundsvallsgänget.
Hsun-1800 röd så klart.
Laila

Inlägg av Laila »

Alba ge Peo en stor kram från mej ! Hoppas att han sitter på hojen snart igen kram Laila
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Kontakt:

Inlägg av Nesse »

Skönt att det gick hyfsat Peo. Krya på dig.
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
birdie
Oinvigd mästare
VTX-modell: Svart VTX 1800C, -05
Kontakt:

Inlägg av birdie »

Hej Peo,

Krya pa dig! Vi hoppas alla att du snart ar uppe igen!

/birdie
Never up - never in!
Micke

Inlägg av Micke »

Ett krya på dig, från Tranåskillarna.
Användarens profilbild
Martin
Klubbmedlem
VTX-modell: VTX1300 2004

Inlägg av Martin »

Även jag vill skicka en hälsning till dig, Peo, och hoppas att du piggnar till.
Martin.
Tony. B

Älgolyckan

Inlägg av Tony. B »

Hej kamrater!

Alba och jag var och hälsade på Peo i dag han har flyttats från Nyköping till Södertälje sjukhus. Dom skulle ta in Peo på röntgen igen för att se att det inte är mer som är skadat i ryggen, lårbenet är brutet på två ställen samt att knäet är skadat och höger han är gipsad, dom har nitat och skruvat ihop lårbenet på mitten ungefär samt precis intill höftleden, så vi får hålla tummarna att det här går bra så att han inte får några men, men Peo har en lång konvalesens framför sig, men det viktigaste är att han blir återställd vilket vi verkligen får hoppas. Peo har ("jävligt ont") och var ganska dimmig på smärtlindrande när vi var där.

Personligen så var det en chockartad upplevelse att i ena ögonblicket haft en underbar hojdag på väg hem som slutade så tråkigt, jag mår själv inte bra och ser bilden av när jag hittade Peo ute på åkern med höger ben och fot under vänstra armhålan samt den oro man kände innan anbulansen kom, kändes som en månad, jag trodde att han brutit brutit ryggen och krossat höften. Så vi hade väl änglavakt som dessutom inte åkte fortare en 70, annars vet vi inte hur det hade gått.

"Var försiktiga där ute kamrater, man blev återigen påmind över hur hårt allt är omkring oss. Och välj inte småvägar i skymningen eller på morgonen då allt vilt är som mest aktiva" Välj stora vägar med viltskydd.

Kommer att sälja hojen efter diskussion inom familjen och det känns rätt
den här gången, det är tredje mc olyckan som jag varit med om varav den innan Peo slutade med att min bästa vän omkom pga av en rattfull idiot, det är i dag ca tio år sen men nu känns det som det är dags att lägga av och göra något annat tyvärr, det är efter moget övervägande med hänsyn till sina barn och anhöriga samt att jag själv känner det lika väl kunde varit jag som åkte först och nästa gång kan det vara min tur, så glädjen med åkandet försvann. Jag kommer jag att sakna er alla trevliga och härliga VTX bröder men kommer alltid att minnas åkturer med Alba, Peo och inte minst kanohelgen i Ånnaboda.

Bästa hälsningar

Tony.B

Var försiktiga därute det är inte alltid oss det beror på. :!:
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Kontakt:

Inlägg av Nesse »

Hej Tony.
Jag tycker det är tråkigt att du bestämt dig för att sluta åka mc, men respekterar och förstår ditt beslut.

Har själv grubblat en del efter sista tiden då "statistiken" kommit en mer nära då "statistiken" blir till bekanta människor. Jag kommer dock att fortsätta åka, men mycket mer försiktigt och med mer respekt för andra och för okända vägar.

Lycka till i framtiden Tony och hoppas du hittar en hobby som du känner passar dig. Håll kontakt med oss.
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Tony. B

Inlägg av Tony. B »

Hej Nesse,

tack ska du ha och kör försiktigt, jag kommer att hålla kontakten. jag har en hel del andra intressen som jag kommer att ägna mig åt men det är klart att
att man alltid kommer att sakna mc - åkandet och allt runt omkring, men för mig så är det färdig åkt.

Bästa hälsningar

Tony.B
Användarens profilbild
snake
Klubbmedlem
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Kontakt:

Inlägg av snake »

Än en gång påminns vi om hur lätt olyckan är framme! Hoppas återhämtandet går bra och att vi snart ser Peo i sadeln igen! Jag förstår de som väljer att kliva av sadeln för gott efter de olyckor som vi drabbats av under sommaren.

Själv tycker jag friheten bakom styret är allt för stor för att kunna lägga av. Dock försöker jag köra med lite mer förstånd än tidigare...

Peo! Vi tänker på dig!
Användarens profilbild
alba
Mästare
VTX-modell: vtx 1800c
Kontakt:

Inlägg av alba »

Lite uppdatering på Peo.
Peo är nu flyttad till Frösundaviks reab i Täby. Enl hörsägen är det ett fint ställe där alla har eget rum, Personalen har bra kompetens för att snabbt få fart på Peo.
Peo är vid gott mod och repar sej i faslig hastighet, (enligt honom själv). Men jag tror honom ! Han tackar även för hälsningarna han har fått / Alba
Användarens profilbild
Gusten
Klubbmedlem
VTX-modell: VTX 1800 svart 2007

Inlägg av Gusten »

alba skrev:Lite uppdatering på Peo.
Peo är nu flyttad till Frösundaviks reab i Täby. Enl hörsägen är det ett fint ställe där alla har eget rum, Personalen har bra kompetens för att snabbt få fart på Peo.
Peo är vid gott mod och repar sej i faslig hastighet, (enligt honom själv). Men jag tror honom ! Han tackar även för hälsningarna han har fått / Alba
Hälsa till Peo och Barbro från mig och frugan nästa gång du ser dom.
Användarens profilbild
Ryssen
Klubbmedlem
Kontakt:

Inlägg av Ryssen »

Krya på dej Peo.
Mvh Ryssen och frugan
Sidewagon
Klubbmedlem

Halsning till Peo

Inlägg av Sidewagon »

Logga in idag, laste dee trakiga som hant me Peo :( Vi hoppas att tillfrisknandet gar som de ska, Krya pa dej. Sa hoppas jag att vi ses snart!
MVH Jonny & Karin
Skriv svar