Honda Direct Line

Ett forum för allt möjligt tekniksnack kring VTX 1300 och VTX 1800.

Moderator: Toolbox

Användarens profilbild
XY
Guru prospect
VTX-modell: Tidigare VTX 1800C, 2006

Honda Direct Line

Inlägg av XY »

Försöker beställa en del grejor från Honda Direct Line USA. De vill att jag skall skicka kopia på mitt kreditkort, kopia på en kredikortsfaktura samt kopia på fotoleg.
Är det brukligt och OK :?:
Regniga hälsningar!
Användarens profilbild
Knodden
Klubbmedlem
VTX-modell: VTX 1800, 2004 Röd

Inlägg av Knodden »

Tjipp!

Jag var lite skeptisk till att skicka kopior, men jag resonerade att det rör sig om ett seriöst företag och de vill säkerställa att de skickar till DIG! Detta görs bara första gången du handlar för att skapa en "profil".

Jag har fått grejerna som jag skickat efter och det funkar toppen.
Enda problemet är att HDL har två lager, har du ortur skickas prylarna i två paket, och då åker du på två tullavgifter etc.. lite surt, men det är svårt att veta hur sakerna kommer skickas i förhand..
Lycka till och handla på!
// Knodden
STOR, STARK OCH RÖD VTX1800!
105,2Hk 162,9Nm ca 110db
Medlem # 010
Mimmie

Inlägg av Mimmie »

Vadå två tullavgifter ?
Man betalar tull på vad varan kostar (priset på varan + frakt) Om flera delar kommer i ett eller flera paket gör inte att tullen blir dyrare.
Den extrakostnad som tillkommer i Sverige är Tull = 5% / Svensk Moms på hela beloppet = 25%
Därimot kan det vara en fördel om delarna kommer i flera paket, Paris är första EU land efter flyget från staterna och det är fransmännen som avgör om varan ska tullas eller ej, för 3 år sedan beställde jag delar för ca 10000kr och det va bara en bakstänka som kostade ca 2000kr som jag behövde betala tull och moms för.
Jag hörde med UPS ute på arlanda, och dom påstod (2003 )att fransmännen brukade släppa igenom paket som hade ett värde under 1000 kronor.
Jag har beställt lite smått & gott idag och återkommer i ämnet när grejorna kommer och jag ser vad som blir tullat eller ej

Ha en fortsatt trevlig sommar

MVH
Tomas W
Användarens profilbild
Knodden
Klubbmedlem

Inlägg av Knodden »

OK!

Jag kanske misstar mig, MEN när jag handlade prylar i början av året så var det iaf så att sakerna kom i två olika paket, OCH jag åkte på två kostnader utöver frakten som betalades vid bestälningen.. Jag ger mig den på att om det legat i ett pkt så hade det "bara" varit en kostnad...

Lycka till!
105,2Hk 162,9Nm ca 110db
Medlem # 010
Användarens profilbild
XY
Guru prospect
VTX-modell: Tidigare VTX 1800C, 2006

Inlägg av XY »

Knodden skrev:OK!

Jag kanske misstar mig, MEN när jag handlade prylar i början av året så var det iaf så att sakerna kom i två olika paket, OCH jag åkte på två kostnader utöver frakten som betalades vid bestälningen.. Jag ger mig den på att om det legat i ett pkt så hade det "bara" varit en kostnad...

Lycka till!
Faxade begärda dokument idag och mitt paket skickades 30 minuter senare...imponerande. Tack för era inlägg.
Ha ´re!
Mimmie

Inlägg av Mimmie »

Knodden
InläggSkrivet: Fre Aug 04, 2006 8:29 pm Rubrik:
OK!

Lycka till!
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
===============================================
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Det är inte omöjligt att du har fått betala flera kostnader för flera paket, men jag tror inte den totala summan blir annorlunda om varorna kommer i ett eller flera paket. Rätta mig om jag har fel.

MVH
Tomas W
Användarens profilbild
Knodden
Klubbmedlem

Inlägg av Knodden »

Mimmie skrev:Knodden
InläggSkrivet: Fre Aug 04, 2006 8:29 pm Rubrik:
OK!

Lycka till!
===============================================

Det är inte omöjligt att du har fått betala flera kostnader för flera paket, men jag tror inte den totala summan blir annorlunda om varorna kommer i ett eller flera paket. Rätta mig om jag har fel.

MVH
Tomas W
Då får jag rätta dig..
Kan varit så att paketen kom med två olika distributörer??
Kommer inte ihåg, eller förträngt.. summan för tull och lev, admin var omkring 300:- ggr två iaf...

Hur som helst så blev det ändå billigare kontra handla prylarna i Svedala, dessutom finns ju inte allt "godis" att få tag på har hemma...
// Knodden
105,2Hk 162,9Nm ca 110db
Medlem # 010
Skriv svar