Nu bär det av mot Årsträffen i Dalarna..
Vi tänkte åka på södra sidan av Sthlm mot Strängnäs och sen vidare mot Heby och möta upp Uppsalafolket, det låter väl som en bra idé?
Vi ses vid 10tiden på torsdag vid Botkyrka Shell/McDonalds sen gamla vägen över Södertälje och vidare hem till Kapten, ryktas om att Kapten bjussar på gofika ....?
Skriv in här så vet vi hur många vi blir så åker tillsammans från Sthlm
Vi ses på torsdag //Peo
ps. 13 timmar.....om vi startar hojarna går det fortare... ds
jag startar min i alla fall. annars blir det svårt att ta sig till macken och tanka..... skulle vi inte cykla då????
ses på torsdag då, tror du vägen blir bra?
Nu är säsongen på G igen.
Lufta era däck ofta och kör med hjärna å tänk.
Ses utefter vägarna å på träffar
ps. 13 timmar.....om vi startar hojarna går det fortare... ds
jag startar min i alla fall. annars blir det svårt att ta sig till macken och tanka..... skulle vi inte cykla då????
ses på torsdag då, tror du vägen blir bra?
Furir finns inte längre, motsvarigheten idag är (oftast) Sergeant.
Fänrik är min rank för tillfället! Men Fänrik Fjun funkar liksom inte med min skäggväxt för tillfället...
Motsvarigheten i USA är (TROR jag) 2:nd Lieutenant. Kanske.
Klesell skrev:Furir finns inte längre, motsvarigheten idag är (oftast) Sergeant.
Fänrik är min rank för tillfället! Men Fänrik Fjun funkar liksom inte med min skäggväxt för tillfället...
Motsvarigheten i USA är (TROR jag) 2:nd Lieutenant. Kanske.
/Klesell
Inflation i gradbeteckningar... inte konstigt att Sverige har flest generaler per menig i världen.
Men jäklar vilken pondus en motsvarande sergeant eller fanjunkare har i de amerikanska eller brittiska armeerna... där håller en major tyst i princip...
Jag är inte krigsplacerad längre, så jag tar hojjen och åker nån annanstans när det drar ihop sig...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::--- VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin