Import
Moderator: Geronimo
-
Zäta
Handla från USA
Har handlat fler gånger och spart en hel del surt förvärvade slantar. Använder PAYPAL och ett kort som bara har det belopp som behövs. Kolla gärna med någon nischbank om ett extra kort(utan extra avgifter) eller ett extrakort till ditt ordinarie bankkort.
Kolla på fler ställen det skiljer en hel del på pris och fraktkostnader. Se till att ditt paket märks med samples eller gifts (annars skatt och moms).
Lycka till.
Kolla på fler ställen det skiljer en hel del på pris och fraktkostnader. Se till att ditt paket märks med samples eller gifts (annars skatt och moms).
Lycka till.
-
Sanell
Re: Import
Har själv under detta året tagit hem ett 15-tal paket från USA med delar till min VTX. Har i samtliga fall utom ett klarat mig från både tull och moms och detta berodde på att säljaren inte skickade paketet på det sätt som jag bad honom om. Min erfarenhet är att det funkar klockrent förutsatt att man får hjälp av säljaren att skicka och fylla i fraktsedel på ett visst sätt. Kolla länken till ett tidigare inlägg om detta: http://www.vtxriders.se/forum/viewtopic.php?t=85Håkan skrev:Hallå Riders !! Hur är det egentiligen , tar det lång tid att få hem prylarna ? strul med betalning ? Känns lite fel att lämna ut kontonr på nätet. Men fy vad häftiga prylar där finns i USA. mvh håkan
PayPal är enligt min mening det bästa och säkraste sättet att betala på och används av i stort sätt ALLA företag i USA som säljer delar. Dessutom så är det också ett stort antal privatpersoner som använder sig av detta.
Lycka till