Besiktigad och klar
Moderator: Nesse
- Nesse
- Regionskontakt Örebro
- VTX-modell: VTX 1300, 2005
- Kontakt:
Besiktigad och klar
vad nöjd man är att hojen går igenom besiktningen utan anmärkning. fast så är det ju en kvalitetsmotorcykel också. 2 år till nästa...

---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
- XY
- Guru prospect
- VTX-modell: Tidigare VTX 1800C, 2006
Re: Besiktigad och klar
Grattis!
Det gick alltså bra med "blompinnen"?!
/XY
Det gick alltså bra med "blompinnen"?!
Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt
- Nesse
- Regionskontakt Örebro
- Kontakt:
Japp, men han frågade om det var en besiktningsdämpare... "Den kanske låter lite mer ibland" svarade jag. "En mc ska höras" sa han. 
- Västerlanda
- Guru prospect
- VTX-modell: VTX 1800C -06
GRATTIS NESSE
VÄSTERLANDA
"LIVE NICE AND HAVE FUN"
VTX 1800C -06 Svart
VT 750C2 -02 Svart o Cream
"LIVE NICE AND HAVE FUN"
VTX 1800C -06 Svart
VT 750C2 -02 Svart o Cream
-
Håkan
Tjenixen !! På tal om besiktning så så gick min hoj också igen utan anmärkning med i stort sett med raka rör !! De kunde ej mäta Decibellen,pga att Vtx.n är inte med i deras listor ang varvtalet.Körde hem igen med blankt papper i fickan !!! härligt......mvh håkan
- birdie
- Oinvigd mästare
- VTX-modell: Svart VTX 1800C, -05
- Kontakt:
Tjenixen - besiktigad och ej klar :twisted: !
Var och besiktigade min 1800 - 05 idag på en s k mc-dag i Jönköping. Massor med mc!!
Hur som helst, så kommer jag att köra en underkänd hoj i två år! M a o blev ej godkänd :twisted: !!
Jag som hade varit så j-vla duktig - original ljuddämpare på, original reg skylt på, reflex på och stängt av det blå diodljuset i tändstiftsskydden. Då hade den j-vla besiktningsgubben :twisted: synpunkter på min reg skylthållare Küryakyn och färgen på blinkersen. Jag har bytt till orange dioder, men han tyckte det var för mycket röd färg ändå på blinkersen och underkänner!!!
Ma o ett besiktningsprotokoll som säger att min mc är underkänd vid kontrollbesiktning (slapp dock ombesiktning) och att det är ägarens ansvar att rätta till felet snarast. Snarast i min värld är om två år! Snacka om att sila mygg och svälja kameler...!
PS! Joe, tror du inte att han fick upp alla detaljer om den flygande kontrollen vid Öresundsbron i sin handdator!! Det stod bl a saknar reg skylt! Hmm, STOREBROR ser dig!
/birdie
Var och besiktigade min 1800 - 05 idag på en s k mc-dag i Jönköping. Massor med mc!!
Hur som helst, så kommer jag att köra en underkänd hoj i två år! M a o blev ej godkänd :twisted: !!
Jag som hade varit så j-vla duktig - original ljuddämpare på, original reg skylt på, reflex på och stängt av det blå diodljuset i tändstiftsskydden. Då hade den j-vla besiktningsgubben :twisted: synpunkter på min reg skylthållare Küryakyn och färgen på blinkersen. Jag har bytt till orange dioder, men han tyckte det var för mycket röd färg ändå på blinkersen och underkänner!!!
Ma o ett besiktningsprotokoll som säger att min mc är underkänd vid kontrollbesiktning (slapp dock ombesiktning) och att det är ägarens ansvar att rätta till felet snarast. Snarast i min värld är om två år! Snacka om att sila mygg och svälja kameler...!
PS! Joe, tror du inte att han fick upp alla detaljer om den flygande kontrollen vid Öresundsbron i sin handdator!! Det stod bl a saknar reg skylt! Hmm, STOREBROR ser dig!
/birdie
Never up - never in!
- alba
- Mästare
- VTX-modell: vtx 1800c
- Kontakt:
Hörru blinkers skall vara gula inte orange, en som vet, jag fick ombesiktnig på det nedslaget
Black med tangerin flames 1800c
106,07Hk 170,67Nm !!!! More is less !!
106,07Hk 170,67Nm !!!! More is less !!
- Nesse
- Regionskontakt Örebro
- Kontakt:
Tråkigt att de bara måste vara så förbålt petiga, i ALBA:s fall kanske det inte är så konstigt, den farbrorn är väl i det närmaste färgblind (kan gissa att han hade gröna lampor som blinkers).
Besiktningskillen i Örebro var schysst. Birdie; du är väl en notorisk trafiksyndare som de satt luppen på kan jag tänka ;-)...
Besiktningskillen i Örebro var schysst. Birdie; du är väl en notorisk trafiksyndare som de satt luppen på kan jag tänka ;-)...