Power Commander Maps?

Ett forum för allt möjligt tekniksnack kring VTX 1300 och VTX 1800.

Moderator: Toolbox

Heintz

Power Commander Maps?

Inlägg av Heintz »

Har installerat en PC III och en O2 sensor på min VTX 1800 C -05, som är utrustad med Kuryakyn Hypercharger pro luftfilter och std avgassytem.
Är inte nöjd med den Map som PC var förprogrammerad med.
Är det någon som har tips på en lämlig "Map"?
Användarens profilbild
Knodden
Klubbmedlem
VTX-modell: VTX 1800, 2004 Röd

Inlägg av Knodden »

Hej!

Här hittare du lite olika http://bareasschoppers.com/maps/
Sedan har du alltid lite flera HÄR

Lycka till!
// Knodden
STOR, STARK OCH RÖD VTX1800!
105,2Hk 162,9Nm ca 110db
Medlem # 010
Heintz

Inlägg av Heintz »

Knodden skrev:Hej!

Här hittare du lite olika http://bareasschoppers.com/maps/
Sedan har du alltid lite flera HÄR

Lycka till!
// Knodden
Tack för tipsen. Det finns massor av Maps men kan inte hitta en som har motsv min egen bestyckning. Det kanske finns flera som är ok men det är svårt att förstå vilka modeller som är jämnförbara. Vad skiljer tex en California modell jämnfört med en "svensk" eller vad skiljer en VTX 1800 C -03 jämnfört med en -05.......
Användarens profilbild
snake
Klubbmedlem
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Kontakt:

Inlägg av snake »

Jag rekommenderar att ta hojen till ett DynoJet Center och göra en unik map för din hoj. Om du mixtrar med en egen map och cykeln sedan går för snålt så kan det orsaka stora skador (överhettning, kolv- och cylinderskador). Om den går för fett är det ett mindre problem, men tändstiften kommer att sota igen.

Varje motorkonfiguration är unik i någon mån och jag skulle hellre ta en kostnad på 1000 kr för en bra map än att lägga 15000 på en motorrenovering. Dessutom får du då veta hur många kusar du har på bakhjulet!
Heintz

Inlägg av Heintz »

snake skrev:Jag rekommenderar att ta hojen till ett DynoJet Center och göra en unik map för din hoj. Om du mixtrar med en egen map och cykeln sedan går för snålt så kan det orsaka stora skador (överhettning, kolv- och cylinderskador). Om den går för fett är det ett mindre problem, men tändstiften kommer att sota igen.

Varje motorkonfiguration är unik i någon mån och jag skulle hellre ta en kostnad på 1000 kr för en bra map än att lägga 15000 på en motorrenovering. Dessutom får du då veta hur många kusar du har på bakhjulet!
Jag kommer senare att byta orginal ljuddämparen till V&H Big Shot Staggered och då göra en bänktest hade jag tänkt.. Om det blir i år eller nästa är lite osäkert. Tills dess tänkte jag att klara mej med en "standard" Map om det finns någon.....
Som det är nu så verkar blandningen lite fet eftersom det ryker något mer än tidigare. Alternativet är att ta bort Map'en och då antar jag att blandningen blir lite snål i stället.
Användarens profilbild
Knodden
Klubbmedlem
VTX-modell: VTX 1800, 2004 Röd

Inlägg av Knodden »

Hallå!

Jag kommer just från RG i Falkenberg och han monterade en PCIII på min pärla idag.

Han talade om att alla mappar från USA kan man lika gärna skrota rakt av!
Förutsättningarna är långt ifrån de samma som vi har här.
Bensinen håller inte samma kvallité etc.
Sedan är VARJE mc en "individ" dvs att två tillsynes lika bågar kan skillja sig ganska markant!
Lyd Snakes råd! Ta kontakt med ett DynoJet center och få en map som stämmer med just DIN MC!
// Knodden
STOR, STARK OCH RÖD VTX1800!
105,2Hk 162,9Nm ca 110db
Medlem # 010
Skriv svar