Alla säger ju olika, kör hårt, kör lugnt, kör mitt emellan osv.
Jag har iaf kört "normalt" utan max acc och gaspådrag men jag vetefan om det är rätt eller fel
/Henke
Moderator: Toolbox
snake skrev:Men Nesse, så kör väl du jämt?
Och svaret är: Förmodligen har ni båda rätt i någon mån av era påståenden. Jepp Ormen, ligger och varvar lite på 3:an när jag vill köra lite fortare, jepp Ryssen, vi halvpanchosar är bekväma av oss. Skönt med en hoj man bara behöver använda 3:an på när startar, cruisar och sedan bara gasar lite när man kör förbi alla andra... Det skulle ni upptäcka också om ni ville ha en lite mindre hoj, men med mycket mera ego och stilRyssen skrev:Snake om du inte har sett det tidigare så har ju Nesse en pensionärsaktig
hoj![]()
Mvh RYSSEN
Luftfilter från K&Nport513 skrev: Knodden: Vad är det du har för extra saker på din hoj? Tänkte slänga dit nytt blås, nytt luftfilter + burk + en PowerCommander sen när jag vart på första servicen.
/Henke
Tjena Port513!Knodden skrev:Morsning..
Jag tror inte att det har SÅ stor betydelse på hur man sköter "inkörningen"
Hade det varit ruggit viktigt hade detta förhoppningsvis bedyrast av div handlare??
Jag har hört att man skall "köra som du kommer att köra sedan", och skall vi vara ärliga så ligger vi inte och tok kör precis hela tiden även om det händer att man gasar lite då och då...
Sunt förnuft säger väl att även efter inkörning och första 100-mila servicen att man inte ligger och pressar motorn till max HELA TIDEN??
Som du skriver så kanske det är lite "sent" att ändra på inkörningen nu efter 65 mil..
Det som är av vikt är det tidiga oljebytet då det KAN ligga kvar lite "skräp" från monteringen...
Kör förnuftigt och nyttja insidan...
// Knodden
Ja det ska väl finnas iaf en till i byn så 3st är vi väl totalt om jag inte sett helt felNappe skrev:Tjena mannen!
Kul att se att du är igång med åkandet, då finns det i alla fall 2 vettiga motorcyklar i S-torp... :P Anyway, ska du ut och åka någon dag så hojta ifrån. Kanske man kan köra en sväng....om man nu får dispans hemifrån vill säga.. :shock: Ha det!