Hej !
Har ni några bra förslag på hur man gör sig av med de stora fula blinkersna som sitter fram. Har sett på Knoddens och Nappes hojar att de har lyckats klämma in dem brevid lyset fram. ser lite ballt ut, någon som har några andra bra förslag? Någon som har erfarenhet av speglar med blinkers i?
Tacksam för tipps och förslag.
Hasse
Byta blinkers fram till snyggare
Moderator: Toolbox
-
xrider
-
Hasse
Tack för tipset !
Tittade på din bild här på VTX Riders men det syns inte så mycket hur det ser ut. Vad köpte du för speglar? Märke, pris ?
Har du någon mer detaljbild du vill dela med dig. Maila gärna på hasse.astrom@home.se om du inte vill lägga ut det här.
Hasse
Tittade på din bild här på VTX Riders men det syns inte så mycket hur det ser ut. Vad köpte du för speglar? Märke, pris ?
Har du någon mer detaljbild du vill dela med dig. Maila gärna på hasse.astrom@home.se om du inte vill lägga ut det här.
Hasse
- Knodden
- Klubbmedlem
- VTX-modell: VTX 1800, 2004 Röd
Re: Blinkers fram
Tjippen Hasse och Välkommen till Forumet!Hasse skrev:Hej !
Har ni några bra förslag på hur man gör sig av med de stora fula blinkersna som sitter fram. Har sett på Knoddens och Nappes hojar att de har lyckats klämma in dem brevid lyset fram. ser lite ballt ut, någon som har några andra bra förslag? Någon som har erfarenhet av speglar med blinkers i?
Tacksam för tipps och förslag.
Hasse
Tack för att du gilla looken på mina framblinkers...
Jag köpte Kuryakuns Silver Bullitsoch moterade med hjälp av en speciell vinkel som Kewlmetal Chrome gör.
Jag köpte mina vinklar på http://hondadirectlineusa.com/vtx/index2.asp
Var bara lite uppmärksam så att du köper ORANGA=AMBER blinkers och inte monterar röda. Detta gäller särskillt om du köper LED blinkers.
Värt att veta är även att monterar du LED blinkers som drar betydligt minde ström kommer blinkfrekvensen att öka (blikar snabbaare), det finns två sätt att tackla detta på.
Antingen monterar du ett motstånd som motsvarar effekten, eller så skaffar du ett nytt relä där du kan ställa frekvensen själv (Ryssen har nog lite mer info gällande relät).
Ytterligare en sak du bör veta är att på VTX 1800 så är det ju bara EN lampa på instrumentpanelen som indikerar att man blinkar.
Genom denna så får man en rundkoppling vilket gör att både HÖ & VÄ blinkar samtidigt (varningsblinkers) oavsett vilket håll du blinkar åt.
Detta fenomen får du löst genom att montera ett diod "Y"
Jag brydde mig inte om att koppla i själva instrumentpanelen utan kopplade mellan kontakterna till instrumentet i lamphuset.
Hoppas jag inte avskräckt dig från att byta blinkers...
Lycka till!!
Knodden
STOR, STARK OCH RÖD VTX1800!
105,2Hk 162,9Nm ca 110db
Medlem # 010
105,2Hk 162,9Nm ca 110db
Medlem # 010
-
Hasse
Tack för ditt utförliga svar.
Var och surfade runt lite i veckan och såg att det fanns färdiga vinklar på "hondadirekt....." Så det blir nog en liten order till dem, läste här på forumet att vi visst hade bra kontakter att skicka grejor som "gåvor" från våra vänner i USA.
Länken med Y dioden "är bara för mycket" Snacka om komplett information.
Tack än en gång. Kommer att återkomma med fler "dumma " frågor. så passa er för Hasse mannen
Var och surfade runt lite i veckan och såg att det fanns färdiga vinklar på "hondadirekt....." Så det blir nog en liten order till dem, läste här på forumet att vi visst hade bra kontakter att skicka grejor som "gåvor" från våra vänner i USA.
Länken med Y dioden "är bara för mycket" Snacka om komplett information.
Tack än en gång. Kommer att återkomma med fler "dumma " frågor. så passa er för Hasse mannen