USA Kust -kust

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Sidewagon
Klubbmedlem
VTX-modell: VTX 1800, 2002

USA Kust -kust

Inlägg av Sidewagon »

Tjena!
Nu är vi några tok-ar inte SWE,
Som ska åka Rout 66 Start Los Angeles till Chicago cirka 460 mil sedan Chicago - New York 130mil startar från Svea 18 okt 07 tillbaka 15 nov.
Någon Som vill Haka På hör av er till mig.
Synes På MC mässan o på Pubben
Användarens profilbild
SWE
Adept
VTX-modell: VTX 1800, 2004 (Svart)
Kontakt:

???

Inlägg av SWE »

Och varför får inte jag åka med???????????????
Användarens profilbild
birdie
Oinvigd mästare
VTX-modell: Svart VTX 1800C, -05
Kontakt:

Route 66 - USA

Inlägg av birdie »

Minsann!!

Detta verkar vara ett äkta "stolle-prov" värdig en VTX:are från Svedala! Låter givetvis som en kanongrej - "once in a life time"!

Förvisso inte gratis, men låt mig säga så här inledningsvis. Ett intresse finns och det är naturligtvis ett antal pusselbitar som måste klaffa och begrundas.

/birdie
Never up - never in!
Användarens profilbild
Toolbox
VTX-Shopen
VTX-modell: vtx 1800 2002
Kontakt:

Inlägg av Toolbox »

Lite Nyfiken

tar man med sig cykeln dit eller hyr man en :?:

kalkylerad rese summa?

låter kanon kul en riktig upplevelse 8)
//Toolbox 8)
GOAS

Re: USA Kust -kust

Inlägg av GOAS »

Sidewagon skrev:Tjena!
Nu är vi några tok-ar inte SWE,
Som ska åka Rout 66 Start Los Angeles till Chicago cirka 460 mil sedan Chicago - New York 130mil startar från Svea 18 okt 07 tillbaka 15 nov.
Någon Som vill Haka På hör av er till mig.
Synes På MC mässan o på Pubben
Hoj

Såg att i det senaste numret av MC-nytt som damp ner i lådan idag så fanns det några sidor om en snarlik resa i USA, bla: Chicago - Los Angeles. Om ni inte redan har läst artikeln så kan det kanske ge en del matnyttig info.

GOAS
Användarens profilbild
birdie
Oinvigd mästare
VTX-modell: Svart VTX 1800C, -05
Kontakt:

Route 66 - USA

Inlägg av birdie »

Tja,

Denna klassiska mc-tur - Route 66 - mellan Chicago och Los Angeles finns beskriven i senaste numret av Allt om MC nr 2, 2007. En Skånepåg gjorde äventyret i maj 2006, dryga tre veckor, på en inhyrd H-D Road King.

En hel del matnyttig info för hugade spekulanter och som sagt - det är inte helt gratis!

Följande 'Tips o Info' finns att läsa om: Resväg och avstånd; Sevärdheter; Vägar; Kartor; Kolla innan; Mat; Boende; Kostnader samt ett antal nyttiga länkar på webben.

Förmodligen en "Once In a Lifetime Trip"!!

/birdie
Never up - never in!
Sidewagon
Klubbmedlem
VTX-modell: VTX 1800, 2002

USA

Inlägg av Sidewagon »

Tjena
Jag har en drös med med info har ett par polare som åkt turen.skillnaden är att jag köper hoj där och tar sen hem den ska behålla den men MC ska sälja sin och då tjäna en krona,
Användarens profilbild
MC
Regionskontakt Södermanland
VTX-modell: Laserblå 1800C-02

Inlägg av MC »

:D Jo tjena mitt bena jag (M C) är en av token som ska åka. :shock: Visst kommer det att gå pengar men men det gör det här hemma också. för min del är det är det bara att spara på annat. Kan vara kul att åka andra vägar här i livet. Jag köper ny cykel som är Till Salu när den kommer till SV. Så man får tillbaka lite kulor. Det kan vara svårt att räkna på utg. för utom dom fasta men denna "tripp" är värd varje $ för min del. Kanske man kan vinna några millar i Vegas!? Ska bli skit kul :lol: M C
Användarens profilbild
Peo
Regionskontakt Stockholm
VTX-modell: VTX 1800 C 2005 Röd

Inlägg av Peo »

faan va skoj det låter..
skulle gärna viljas hänga på, men med lite planering så kanske det kan fungera nästa gång ni ska iväg. vore häftigt att kunna spara till en ny hoj där som man kan ta hem..
säker på att ni som åker får en kanonresa med en massa sittsår i röven...
Peo 8)
Skriv svar